Przejdź do głównej zawartości

Triple-E Mc-Kinney Moeller po raz pierwszy w Gdańsku


Dnia 21 sierpnia do gdańskiego terminalu DTC wpłynął największy statek na świecie - Triple-E Mc-Kinney Moeller. Jest to pierwsza z dwudziestu tak ogromnych jednostek zamówionych przez armatora Maersk Line. Mc-Kinney Moeller został wprowadzony do użytku w czerwcu 2013 roku.

Parametry statku:
- długość: 400 m
- wysokość od linii zanurzenia - 73 metry 

- szerokość całkowita: 59 metrów 

- zanurzenie: 14,5 metra 

- nośność: 165 000 ton 

- liczba pojemników chłodzących: 600 
- prędkość maksymalna: 23 węzły 
- ciężar stalowej konstrukcji statku: około 55 000 ton. Nie uwzględnia to wagi wody balastowej, ładunku itd. 
- załoga: 22 osoby 
- cena bazowa: 190 milionów dolarów 
- Dwie śruby wymagają dwóch silników, z których każdy ma następujące parametry: ciężar: 910 ton, moc: 43 000 KM 
- Zużycie paliwa: 168 gramów oleju opałowego na jedną kilowatogodzinę energii 
- Firma Maersk Line obsługuje ponad 100 tras i zawija do portów w niemal każdym kraju na świecie. Trasy handlowe obsługuje obecnie ponad 600 jednostek, z czego około 200 stanowi własność Maersk Line, a reszta czarterowana jest od firm leasingowych. 


TRIPLE-E 
"Economy of scale, Energy Efficient, Enviromentally improved", czyli ekonomia skali, energetyczna wydajność i przyjazność środowisku to idee przyświecające konstruktorom statku 

CIEKAWOSTKI 

* Jeden 20-stopowy kontener ma pojemność 33 m sześc. i może pomieścić około 10 100 iPadów. W teorii statek Triple-E mógłby za jednym razem przewieźć około 182 miliony iPadów – czyli prawie tyle, by wręczyć jeden z nich każdemu mieszkańcowi Brazylii. 

* Śruba statku ma średnicę 10 metrów i waży 70 ton. W procesie odlewania śrub umieszcza się na nich 500-tonowe ciężarki, aby zrównoważyć wypór stopu, który ma temperaturę nawet 1 190 stopni Celsjusza. Odlewanie śrub trwa tylko 10 minut, ale potem stygną one aż przez 10 dni. 

* Każde z 685 ogniw łańcucha kotwicy waży 234 kg. Całkowity ciężar kotwicy i łańcucha to 158 ton. Jest to tyle, ile waży płetwal błękitny, największe znane zwierzę. 
(źródło: dziennikbaltycki.pl) 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Seminarium "Studia i co dalej?" 2023

W dniu 24 kwietnia 2023 roku na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie odbyło się seminarium dyskusyjne pod tytułem „Studia, i co dalej?”. Jest to cyklicznie wydarzenie realizowane przez Morskie Koło Naukowe, którego celem jest przedstawienie studentom możliwości rozwoju kariery w branży morskiej i pogłębienie wiedzy na temat funkcjonowania wybranych przedsiębiorstw. Podczas tegorocznej edycji seminarium zaprezentowały się dwa przedsiębiorstwa: ONE – Ocean Network Express reprezentowane przez Pana Krzysztofa Kaweckiego, Business Analytics Coordinator oraz Panią Inę Milewską-Piotrowską, HR Advisor, jak również CEVA Logistics Poland reprezentowane przez Pana Jarosława Kulińskiego, Talent Management Expert. Prezentację obu przedsiębiorstw poprzedziła przemowa Pani Moniki Zdroik, przedstawicielki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.   Wystąpienie motywowało studentów do pracy nad rozwojem osobistym oraz zachęcało do tego, aby podczas studiów poszer...

SZKOLENIE UNIFEEDER A/S - SHIPPING W PRAKTYCE

III Edycja szkolenia Unifeeder A/S – Shipping w praktyce Dnia 23 czerwca 2017 roku, po zakończeniu sesji i zdaniu wszystkich egzaminów członkowie Morskiego Koła Naukowego wzięli udział w ostatni już szkoleniu organizowanym przez Unifeeder A/S. Tym razem Pan SSC Dyrektor Unifeeder A/S Michał Durzyński oraz Panie Natalia Urbańska i Dorota Guglas – Li zaprosili naszych studentów do swojego biura w Gdyni, co wzbudziło wśród członków MKN jeszcze większe zainteresowanie szkoleniem. Na początku studenci zostali miło przywitani przez Pana SSC Dyrektora Michała Durzyńskiego oraz poczęstowani słodyczami i napojami. Na wstępie członkowie Morskiego Koła Naukowego musieli zapoznać się ze słowniczkiem branżowym Unifeeder A/S, dzięki czemu dużo prościej było im się później odnaleźć w rozwiązywaniu case study. Ponownie, tak jak podczas poprzednich edycji szkolenia studentów podzielono na kilka grup, w których musieli zmagać się z niełatwymi, wymagającymi wiedzy zadaniami.  W wars...

Konferencja "Innowacje w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej w XXI wieku"

W dniach 12 – 13 kwietnia 2016 r. Pan Roman Ściubidło, członek Morskiego Koła Naukowego, uczestniczył w III Konferencji Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Łańcuchem Dostaw SCM "Innowacje w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej w XXI wieku", mającej miejsce na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Po prezentacjach wygłoszonych przez takie przedsiębiorstwa jak IKEA,  Dachser, Philips, Polpharma S.A czy Lufthansa Cargo okazję do prezentacji mieli studenci z całej Polski.  Komisja nagrodziła wyróżnione referaty. Dodatkowo, uczestnicy Konferencji udali się na wycieczkę do planetarium, a także do Centrum Dystrybucyjnego Dachser w Strykowie, gdzie mogli zobaczyć m.in. dwupoziomowe kontenery zamienne, unikalne dla przedsiębiorstwa Dachser. Rozmawiali także na temat bieżącej działalności przedsiębiorstwa oraz problemów, którym muszą sprostać.