10 kwietnia 2015 roku 15-osobowa delegacja Morskiego Koła Naukowego wzięła udział w konferencji organizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. pod tytułem "Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia".
Spotkanie rozpoczął pan Krzysztof Gromadowski, Dyrektor ds. Współpracy międzynarodowej i Public Relations z ZMPG-a. S.A, przypominając historię portu Gdynia od samego jego początku w dwudziestoleciu międzywojennym.
Z kolei pani Beata Szymanowska opowiedziała szczegóły o projekcie unijnym realizowanym przez port będącym na ukończeniu, czyli zagospodarowaniu terenu Nabrzeża Bułgarskiego.
Blok wykładów został poprowadzony przez zaproszonych gości, którymi byli profesorowie i doktorzy z Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Morskiej, zajmujący się na co dzień tematyką portową. Zakres poruszanych tematów był bardzo szeroki. Zaczynając od zaznaczenia możliwych kierunków rozwoju polskich portów, przechodząc przez tematykę determinantów sukcesu portów europejskich i roli metody symulacyjnej przy bezpieczeństwie manewrów portowych, kończąc na luce kompetencyjnej na portowym rynku pracy.
Drugim etapem konferencji była wycieczka autokarowa po całym obszarze portu Gdynia. Studenci mogli zobaczyć miejsca niedostępne dla osób z zewnątrz. Jako pierwsi mogli obejrzeć zagospodarowane Nabrzeże Bułgarskie, które zostanie oddane do użytku za ponad miesiąc. Dodatkowo udało się zobaczyć m. in. :
-terminal BCT;
-terminal GCT;
-Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia;
-Bałtycką Bazę Masową;
W każdym miejscu czekał na studentów dyrektor danego obszaru, który z wielką starannością opisywał początki danego miejsca, system w jakim dany terminal obecnie pracuje oraz inne ciekawostki dotyczące eksploatowanego sprzętu, częstotliwości dostaw i wyznaczonych ścieżkach rozwoju. Dodatkowo każdy mógł zadać pytanie prowadzącemu, o ile dotyczyło ono zakresu jego kompetencji.
Studenci byli pod sporym wrażeniem funkcjonowania portu. Choć składa się z kilku niezależnie działających organizmów konsekwentnie się rozwija i stanowi coraz większą konkurencję, nie tylko dla portów polskich, lecz także europejskich.
Komentarze
Prześlij komentarz