12 grudnia 2014 roku na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego Morskie Koło Naukowe zorganizowało warsztaty pt. „Cruising – Rynek wycieczkowy” z Panem Michałem Stupakiem - specjalistą ds. marketingu z Zarządu Portu Morskiego w Gdańsku.
Gość w czasie półtoragodzinnego wykładu przedstawił w jaki sposób port Gdańsk jest przygotowywany na przyjęcie wycieczkowców, których w sezonie przypływa około czterdziestu. Zapoznał nas również z różnicą między statkiem wycieczkowym a jednostką promową oraz przybliżył zakres działalności, strukturę organizacyjną i parametry portu gdańskiego.
Dowiedzieliśmy
się, że zawinięcie do niego
wiąże się z koniecznością opłacenia pilotażu, holownika,
cumowania i odbiór odpadów, a
każdy wycieczkowiec musi dokonać opłaty tonażowej, przystaniowej
i pasażerskiej.
Poza tym port
posiada
umowę
z korporacją taksówkarską pozwalającą na szybki dojazd turystów
do centrum miasta.
Prelegent opowiedział także o Cruise Europe i Cruise Baltic – organizacjach, do których przynależy Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Celem tej pierwszej, jest przyciągnięcie większej liczby statków wycieczkowych do portów północnej i zachodniej Europy, drugiej natomiast – popularyzowanie regionu Morza Bałtyckiego wśród turystów i armatorów.
Na zakończenie dostaliśmy foldery z ofertą dla wycieczkowców wpływających do Gdańska.
Wszyscy byli bardzo zadowoleni ze spotkania.
Poniżej załączamy prezentację udostępnioną przez zaproszonego gościa.
Prelegent opowiedział także o Cruise Europe i Cruise Baltic – organizacjach, do których przynależy Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Celem tej pierwszej, jest przyciągnięcie większej liczby statków wycieczkowych do portów północnej i zachodniej Europy, drugiej natomiast – popularyzowanie regionu Morza Bałtyckiego wśród turystów i armatorów.
Na zakończenie dostaliśmy foldery z ofertą dla wycieczkowców wpływających do Gdańska.
Wszyscy byli bardzo zadowoleni ze spotkania.
Poniżej załączamy prezentację udostępnioną przez zaproszonego gościa.
Komentarze
Prześlij komentarz